onsdag 24. april 2013

Velkommen

Jeg har lenge tenkt på å kanskje starte min egen blogg. Det er jo noe mange gjør den dag i dag.
Selv så tenker jeg på å skrive litt om mine turerfaringer og mine erfaringer med forskjellig utstyr er.

Jeg har lenge vært og er interessert i friluftsliv. Vokste opp med skogen rundt meg og var mye i den som liten og i voksen alder blir den enda brukt til fiske og opplevelser.

Har ettervært dannet meg noen erfaringer på utstyrsfronten og har litt forskjellig turutstyr av forskjellig sort. Var selv såpass "lur" som noen kan kalle det å gikk til Reinheim på det verst tenkelige utstyret i vinter. Da tok jeg i bruk ett par "natoplank" og mine føtter så ikke direkte pene ut ved hjemkomst. Men nok om det i allefall.

Selv så har jeg tatt første trinnet i turlederutdanningen i DNT og har nå tatt grunnleggende turlederkurs samt ambassadørkurset noe som gir meg nå muligheten til å ta med folk på tur i regi av DNT ikke bare å dra med kompisser og deres bekjente ut på skauen.

På dette kurset tok jeg med en tarp jeg selv nylig hadde kjøpt fra England. Da av merket Tent Wonder. Ikke store saken, men for en som ligger i hengekøye som regel på skauen så holder jo en på 3,6x1,5m. Dekket bra over køya, gode festepunkter og lavt støynivå på den. Hadde litt vind så fikk testet den på det viset. Erstattet de medfølgende snorene som fulgte med med egne barduner som jeg benytter meg av på en annen tarp jeg har. Barduner i seg selv er lett å anskaffe seg og Magasinet har minst ett sett såvidt jeg vet om. Grunnen til at jeg valgte å erstatte de medfølgende med egne var at jeg på de jeg har fra den andre tarpen har stramming noe som kan gjøre det lettere å få en stram tarp.

Selve tarpen har enn så lenge ikke blitt utsatt for nevneverdig regn, men virker tett og solid med gode festemuligheter. Kommer nok med mer siden 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider